Курс України на членство в Євросоюз та НАТО визначено на законодавчому рівні.
В Законі України «Про основи національної безпеки України» пріоритетами національних інтересів України визначено інтеграцію України в європейський політичний, економічний, правовий простір з метою набуття членства в Європейському Союзі, а також інтеграцію в євроатлантичний безпековий простір з метою набуття членства в Організації Північноатлантичного договору.
Перелік знань, вмінь, цінностей та ставлень («компетентностей»), оволодіння якими дозволить діяти і розвиватися, зміцнюючи культуру демократії в суспільстві:
Цінності
Повага до людської гідності та прав людини.
Визнання цінності культурного багатоманіття.
Визнання цінності демократії, справедливості, рівності і верховенства права.
Цей набір цінностей ґрунтується на загальноприйнятому переконанні в тому, що суспільство має існувати, керуючись демократичними процесами за умов дотримання принципів демократії, справедливості, рівноправності і верховенства права.
Ставлення
Відкритість до інших культур, переконань та світогляду інших людей.
Повага..
Громадянська свідомість.
Відповідальність.
Впевненість у собі.
Прийняття невизначеності.
Прийняття невизначеності проявляється у конструктивному ставленні до неоднозначних ситуацій, що часто можуть мати різні тлумачення та інтерпретації. Дана поведінка також передбачає оцінку різнотрактованої ситуації, що склалася, як позитивного явища, та конструктивного підходу до власних дій у даній ситуації.
Навички та вміння
Навички автономного навчання.
Аналітичне і критичне мислення.
Аналітичне і критичне мислення – навички, які необхідні для логічного та системного аналізу, оцінки, формування власної думки стосовно різних матеріалів (текстів, доказів, інтерпретацій, тем, подій, практик, тощо).
Вміння слухати та спостерігати.
Емпатія.
Гнучкість та вміння адаптовуватись
Лінгвістичні, комунікативні навички та багатомовність
Навички співпраці.
Навички вирішення конфліктів
Знання та їх критичне розуміння
Знання самого себе та критична самооцінка.
Ці поняття передбачають здатність зрозуміти і критично осмислити власний спосіб мислення, власні переконання, почуття, мотивацію, а також свою культурну приналежність та свій світогляд.
Знання та критичне розуміння мови і особливостей спілкування.
Передбачає знання та критичне розуміння: прийнятних для суспільства вербальних та невербальних правил спілкування, які використовуються в тій чи іншій мові, вплив різних стилів комунікації на інших людей, та розуміння того, як кожна мова в унікальний спосіб передає спільні культурні поняття.
Знання та критичне розуміння світу: політики, права, прав людини, культури, релігії, історії, ЗМІ, економіки, тощо.
Ці поняття охоплюють широкий спектр знань в різноманітних сферах, у тому числі і у всіх вище перелічених.
З метою створення сприятливого інформаційного середовища серед педагогічної, батьківської громадськості та учнівської молоді рекомендуємо:
популяризувати зміст євроінтеграційних реформ серед педагогічної, батьківської та учнівської громадськості, членів місцевої громади;
збільшити обсяг інформації з питань європейської інтеграції в навчально-виховному середовищі закладів освіти;
використовувати інформаційний ресурс Європейського Союзу у процесі організації навчально-виховної роботи;
застосовувати сучасні методи інформування та комунікації;
налагоджувати дієву взаємодію з загальнодержавними та регіональними засобами масової інформації;
використовувати загальнодержавні інформаційні приводи (у тому числі події національного рівня) та масові заходи (державні, обласні, міські, районні, загальношкільні свята);
упроваджувати в освітній простір ідеї педагогіки толерантності;
формувати навички міжкультурного спілкування і молодіжного співробітництва;
вивчати основи культури гендерної рівності